måndag 1 december 2008

En äkta smålänning

Folk börjar redan bli som galna inför julen, så jag var inte den enda mänskliga varelsen i staden den här dagen kan jag bittert lova.
Inhandlingen blev julpynt i massor, vilket det inte finns så gott om inför första julen i lägenheten.
Många nya färger har inspererat julen men jag håller mig fortfarande till den klassiska röda vita julen. Jag gillar stämmningen med dessa färger.
Är också förbryllad över hur företag kan ta så olika priser för samma produkter. Köpte adventsstjärnor till mina fönster. Var av en stjärna på fot. Den inhandlades på Ljusglimten. Hittade därefter samma stjärna uppe på A6. Hela 200 kr dyrare. Inte för att jag brukar kolla pris. Är personen som ofta bara tar det som är smidigast. Handlar aldrig efter extra priser och har svårt att komma ihåg rabatter överhuvudtaget. Men kan man tänka sig. Fröken Lycklig har på äldre da´r blivit en riktig smålänning!

Inga kommentarer: