måndag 15 december 2008

I Juletid

Mitt i julstressen. Tredje advent och inte en julklapp fixad. Typiskt mig.
I helgen var det det årliga julbordet tillsammans med jobbet. Brukar bli drag, och även detta år var det Vida Pellets som höll stämmningen.
Tredje advent tillbringades i soffan tillsammans med Calle och Emci. Tre julfilmer och en massa godis. Tomten är far till alla barnen. En riktig klassiker.
Veckan är i kalendern fullplanerad med julklappsinköp och bakning.
Har också blivit laktosintollerant vilket inte gör det smidagre i denna hets tid. Trots det så är det inte så komplecerat som den första bild man målade upp.
Har faktiskt bakat allt som vanligt men bara bytt ut mjölkprodukterna mot laktosfria alternativ. Och gissa, mina nära och kära har inte ens lagt märke till ändringen. Så jag utgår ifrån att det smakar som vanligt.
Om tid finnes återkommer jag innan jul...

Inga kommentarer: