tisdag 28 april 2009

Glasögonorm

Tssssss, idag blir jag kankse en glasögonorm. Testade synen i fredags. Just för att mest kolla om allt stod rätt till. Men med min otur så var jag givetvis översynt och behövde skaffa glasögon direkt. (Man skulle aldrig gått dit) Det positiva är väl dock att man slipper huvudvärk coh rinnande ögon för jämnan.
Har faktiskt (innan jag visste pris mm) alltid velat ha glasögon. Utan styrka. Mest för att gå runt och se snygg ut i. Men helt plötsligt när man vet att de är tvugna att fylla en funktion så blir det jobbigt. Lika jobbigt som att välja mellan alla dessa TUSEN modeller och färger som finns. Har valt synsam så om ni har sett några snygga bågar där, rusa hit och skriv vad ni kommit fram till. Jag får panik. Hur i allsin dar ska jag kunna välja. Jag som har sån beslutsångest? Ja usch. Detta kommer att ta tid. Men ser ni någon lätt förvirrad kvinna på gatan så får ni väl hjälpa mig hem tills jag bestämt modell på bågarna...

1 kommentar:

Maddä sa...

Eller hur håller me dig, vill ut o cykla jämt nu :) haha..

a ja gillar de hårsprayet.. mitt hår brukar bli platt å tråkigt men detta gör de lite mer "fluffigt/luftigt" fast de o den turkosa flaskan med gult lock får dela bästa platsen.. ( de luktar sjukt gött alltså o e riktit bra ) men man får ju variera sig ibland ;) haha ja kanske var nyttig med träningen i helgen.. men de slank ner onyttigheter.. fre = magnum, godis, lörd = chips sön= glass... haha.. vet inte va som hände riktigt ;) Inte riktigt frisk än? Stackare..
ja har ju så mkt allergi mot pollen nu så ja känner mig med konstant förkyld.. kan knappt röra sig ute vissa dar ju.. sjukt...

Annars e allt bara kalas, vädret gör ju typ 90% av humöret, eller va säger du? =) sj då? tränar du på ???
kram