torsdag 30 april 2009

Underbar dag-trots att benen värker

Igår var det en sån där underbar dag. Började med att jag cyklade till jobbet. Fylld av energi. Svettig som ett troll steg jag in på kontoret och möttes av min sambos vackra leende. Dagen var för visso ganska lugn. Men sådana dagar behövs på jobbet ibland. Då kommer man ifatt med alla små grejor.
På kvällen blev det en långpromenad runt Hjortsjön. Eller promenad och promenad. Vi höll ett jädra tempo. Eller vad säger du Fanny? Kom du fram till Preem utan vatten? Jag, Malin, Fanny och Ellen hade i allfall en mycket trevlig promenad i kvällsolen. Kanske skulle vi göra det till en tradition?
Väl hemma möte jag Henke i dörren, medan han stack och tränade lagade jag hemlagat potatismos med ugnstekt falukorv. Så gott med riktig husmanskost.
Ja dagen blev nog veckans än så länge bästa!

Inga kommentarer: